12 Aralık 2007 Çarşamba

Pedegog Nusret Alperen hayatı çalışmaları hizmetleri

Aslında bir insanı ne kadar tanımak mümkün. Tanımanın ölçüsü nedir? O nu anlamak tanımak kavramı içinde yer bulur mu? Neyse kafam takıldığı için söyledim.

Dr.Nusret Alperen, aslında şu ana kadar geçen tüm zamanlarını eğitime ve öğretime harcamış müstesna bir kişilik. Bir Öğretmen. Bir eğitim Uzmanı. Yazar ve matbaa ustası. Kafanız karışmasın. Abant İzzet Baysal Üniversitesinden emekli oluncaya kadar geçen zaman içinde 28 yıl var. Tabi bu süreç Silahlı kuvvetler okuma-yazma eğitim merkesinde öğretmen ve müdür vekilliği dönemi ile başlar. Anasından doğar doğmaz değil. Aslında anasından doğar doğmazda öğrenmeye başladığı için bzi yine onu anlatmış oluruz. Neyse ben yazmaktan bıkmam, eğer siz okumaktan bıkmazsanız. Önce öğrenim durumuna bir göz attım. Yazmayı gözüm kesmediği için çok kısa dip notlar halinde alacağım buraya. Ama bakın Serdar yakar gibi " muş" eki kullanmıyorum. Çünkü hepsini bende biliyorum bunun.

Tersinden gelelim. Çıraklık merkesinde Matbaa ustası. Gaziantep ilköğretmen okulundan öğretmen diploması. Devlet memurları yabancı diller merkesinden İngilizce, Gazi eğitim enstitüsünden Pedegoji, Ankara üniversitesinden psikoloji ve rehberlik,Gazi üniversitesinden Türk dili ve edebiyatı, okuduktan sonra Yüksek lisan tezi olarak" Okuma yazma eğitim metodolojisi" ve doktora olarak da " okuduğunu anlama" tezi.

Böylesine donanım sahibi olarak meslek hayatını sürdüren Nusret Alperen; Bu zaman kadar ; Öğretmenlik, ilk öğretim müfettişliği,MEB teftiş tahkikat şube müdürü, Eğitim enstitüsü öğretmenliği, matbaacılık ve gazetecelik, Talim terbiye kurulu başkanlığında kurul uzmanlığı ve sonuçta Abant İzzet baysal üniversitesinde öğretim görevlisi Dr. unvanı ile emekli.

Ama boşmu durdu. Hayır! Emekli olduktan sonra çalışmalarına devam eden Nusret Alperen, "İndik bir alemete, bindik bir alemete " üst başlığı ile "Paradokslar 1 " isimli eserini yayınlandı. Tabii bu eser Alperen hocanın emeklilik ikramiyesi oldu Türk kültür hayatına. Mesleki değildi çünkü. Daha çok Türk tarihini günümüz siyasi çekişmeleri ile harmanlayan biraz komedi türünde, daha çok tiyatroda sahnelenmek üzere hazırlanmış beş yüz sayfanın üzerinde hacimli bir çalışmaydı. Alperen hocanın gerçektende Alperenlik ruhu ve şuuru ile Türk milletine eğitim sahasında çok ciddi eserler verdiğide ortada. Bunu erinmeden yazacağım. Çünkü beş yüz binden fazla bir nüfusa sahip eğitimci kadronun içinden çok az çıkabilecek niteliklere sahip bir çalışma. Onu yetmişli yılların başında Hakkari nin yüksek ova Şemdinli, beytül şebab çukurca bölgelerine katır sırtında teftişe gittiğini bilen biriyim. Bu arada yaşanan eğitimdeki aksaklıklar onun için hep sıkıntı olmuştu. Bu gün bile sık sık haberlere konu olan güneydoğudaki öğretmenlerin öğrencileri ile dil konusunda anlaşamamalarını Nusret Alperen 197o yılında çözüme kavuşturmak için kolları sığamıştı. ve ilk yazdığı eser olan " Türkçe bilmeyen okullarda Türkçe eğitim rehberi" oldukça kısır imakanlarla yazılıp basılmasına rağmen aslında büyük bir yaranında ilk tedavi metodu idi.

Nusret Alperen, daha sonra çalışmalarına devam etti. Bu kadar anlattıktan sonra eserlerinden bazılarını buraya almak boynumuzun borcu oldu artık.

"Okuma - yazma öğretim rehberi." Bu eser yedi baskı yaptı ve ayrıca MEB tarafındanda üç baskı yaptı. "İlk öğretim mevzuaatı. "Teftiş rehberi. " Çıraklık eğitim merkezi, hayat bilgisi,"Güzel konuşma ve yazma," Güzel konuşma ve yazma öğretmen kılavuzu.

Dr. Nusret Alperen bu çalışmaları yaparken, bir tarafdan da eğitim sisteminin daha verimli olabilmesi içinde projeler üretti. Talim terbiye kurulu başkanlığı sırasında " ders geçme kredi sistemi başkanı iken yönetmeliğin kabul edilmemesi için çaba gösterdi. Ama gücü yetmeyince istifasını verdi. İlk öğretim kurumları yönetmeliği üzerinde yaptığı çalışmalarla altıncı sınıfa doğrudan geçiş yapmayı sağlayacak yeni düzenlemeler üzerinde çalıştı.Bunun dışında bir çok yönetmeliklerin değiştirilmesi veya geliştirilmesi hususnda çalışmalar yaptı. Bunlardan bazıları;İlköğretim müfettişleri yönetmeliği, 3308 sayılı kanun taslağı üzerinde çalışmalar, Özel eğitim kurumları yönetmeliği, Sağlık bakanlığı sınav yönetmeliği ve yönergesi ve Cumhurbaşkanlığı ödül yönetmeliği taslağı

Evet Kahramanmaraş merkez ilçede 1944 yılında dünyaya gelen Nusret Alperen zor şartlar altında okuyarak bu noktaya geldi. halen daha emekliliği tadını çıkarmak şöyle dursun, "Cumhuriyetten bu yana Türkçe eğitimi" isimli geniş çaplı bir kitap çalışması yapıyor"

Zaten kendisi hasta rahatı yok ama, herhalde zeka rahat bırakmıyor bu adamı. kendisi ile uzun zamandan beri görüşmeyiz. Küs filan değiliz. Ama ne konuşacak bir şeyimiz var ne de küsecek bir şeyimiz. İlginç değil mi? Övünerek söylemeliyim üstelik kendileri benim hocam olur övünmek gibi olmasın da!

Hiç yorum yok: