11 Aralık 2007 Salı

Bizim dilimizden SERDAR YAKAR Biyografi ve eserleri

Asllında ben pek yazmayı beceremem. Özellikle bir yazarın biyografik çalışmasını yazmak zor bir iştir. Beğenir beğenmez bilemezsiniz ki. Hassas olurlar. Birde kalpleri kırıldı mı, tamam! Ömür boyu tamirle uğraşsan düzeltemezsin. Birileri benim biyografimi yazmış. Ben beğenmedim. Kalbimi kırmadım ama, daha dikaktli olmaları gerek diye düşündüm. Adam kulakdan dolma bilgileri yazmış. Üstelik çoook eski bilgi bunlar. Onun için Serdar yakar'ı yazarken temkinli olmayı düşünüdüm
Onu nasıl anlatmalı bilmem ama, herhalde bir yerden başlamak gerek. Bu zamana kadar yapmadığı iş yok gibi görülüyor. 1985 de milli gazete, 1987 de Vefa yayıncılık ve 1990 da Timaş yayınlarında editörlük yapmış. " Yapmış " diyorum çünkü ben orada değildim. 1992 yılında kahramanmaraş belediyesine adım attıktan sonra burada da çok renkli bir çalışma alanı var. Kendisi kamu yönetim uzmanı. Kültür müdürlüğü, yayıncılık özel kalem müdürlüğü gibi değişik alanlarda dolaştı. Bu arada bizi esas ilgilendiren tarafı yazarlık işide bu günlerde ortaya çıktı. İlk kitabı " memleketime dair 1995 de yayınlandı ve bunu Zahit kotkunun hayatını anlatan "gönül dostu," " kurtuluşa dair üç eser" ismi ile kahramanamraş kurtuluşunu anlatan çalışmaları takip etti. Necip Fazıl ve üç eser isimli kitap analizzlerini, kahramanmaraş'ın tanınmış alimlerinden Hafız Ali efendinin bir tür biyografik çalışması izledi." kahramanamraş ta Ceritoğulları" isimli bölgesel tarihi analizin arkasından daha çok mesleki bir çalışma sayılan ve herhalde doktora tezi olan " Alternatif hizmet sunma yöntemleri" isimli bir kitabı yayınlandı.
Kendisini uzun zamandan beri görmediğim için şimdi ne halt karıştırıyor bilmiyorum ama eminim halen daha yazmaya çalışıyordur ve İstanbul'a yerleşmenin hayallerini yaşıyordur.
Ama hikaye! Biraz zor gelir İstanbul'a

Hiç yorum yok: